Regulamin
I. Definicje
Regulamin – niniejszy regulamin Portalu „iqclean.pl”, regulujący korzystanie z Portalu jak również prawa i obowiązki Właściciela Portalu, Klientów oraz Wykonawców.
Właściciel Portalu – IQ Clean Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0001091201, NIP: 5273101553, REGON: 527929044.
Adres: Warszawa, ul. Karolkowa 28/123
Telefon: +48 606 644 777
E-mail: info@iq-clean.pl
Strona https://iq-clean.pl/
Portal – Portal internetowy „iq-clean.pl” prowadzony przez Właściciela pod adresem: https://iq-clean.pl/ umożliwiający Użytkownikom (Wykonawcom i Klientom) na zasadach określonych w Regulaminie organizowanie usług sprzątania mieszkań, domów i pomieszczeń biurowych oraz innych usług. Portal służy do pośredniczenia przy zawieraniu umów dotyczących zamówienia i wykonania usług w nim określonych oraz komunikacji między Użytkownikami. Dostęp do Portalu odbywa się poprzez urządzenia podłączone do sieci Internet poprzez stronę https://iq-clean.pl/
Wykonawca – osoba fizyczna wykonująca działalność gospodarczą zarejestrowaną lub nie rejestrowaną lub osoba prawna wykonująca działalność gospodarczą, która podpisała umowę z Właścicielem Portalu i jest podmiotem gotowym do realizacji Zleceń, oraz wykonująca pracę w ramach Zleceń zgodnie z normami ustalonymi przez Właściciela Portalu.
Klient – Klientem jest każda osoba fizyczna posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna, posiadająca zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych, która odwiedziła Portal i dokonała Zamówienia poprzez formularz kontaktowy umieszczony na stronie https://iq-clean.pl/ celem skorzystania z usług Właściciela Portalu w zakresie pomocy w zleceniu Wykonawcy usługi sprzątania.
Zamówienie Usług Sprzątania – Zestaw usług sprzątania oraz innych dostępnych usług wybranych przez Klienta w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza kontaktowego umieszczonego na Portalu, wiadomości e-mail lub telefonicznie za pośrednictwem aktywnych linków umieszczonych na stronie https://iq-clean.pl/ określonych do realizacji, zgodnie z niniejszym Regulaminem, stanowiący ofertę Klienta wskazującą na zamiar Klienta zawarcia umowy o sprzątanie lokalu lub inną dostępną usługę w przypadku jej akceptacji. Zamówienie jest realizowane przez Klienta poprzez wskazanie wszystkich istotnych warunków Umowy dotyczących wykonania prac porządkowych lub innych, takie jak: nazwa pracy, ilość pracy, miejsce pracy, czas pracy oraz jej koszt. W celu ułatwienia składania zamówienia po uzupełnieniu formularza kontaktowego, Klient dostanie listę pytań w postaci ankiety doprecyzowującej Zamówienie.
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia – wysłane przez Właściciela Portalu potwierdzenie zawierające koszt usługi oraz dostępne terminy wykonania usługi jak również warunki i zakres Usług zamówionych przez Klienta.
Oferta – wysłane przez Klienta potwierdzenie chęci złożenia zamówienia na warunkach przedstawionych w Potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia. Dla uniknięcia wątpliwości, zamówienie składane przez Klienta ma charakter oferty w rozumieniu art. 66 i 66[1] ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny („KC”), której treść uzupełniają postanowienia Regulaminu, a umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi potwierdzenia zawarcia Umowy przez Właściciela Portalu. Informacje zawarte w Portalu mają zaś charakter zaproszenia do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 KC.
Potwierdzenie zawarcia Umowy– potwierdzenie przyjęcia oferty Klienta na sprzątanie lokalu lub inną dostępną usługę. Oferta przyjmowana jest przez Właściciela Portalu poprzez wysłanie powiadomienia do Klienta za pośrednictwem powiadomienia SMS/e-mail w zależności od wyboru Klienta. W Potwierdzeniu zawarcia Umowy Właściciel wskazuje Wykonawcę, cenę usługi oraz potwierdza warunki i zakres Usług zamówionych przez Klienta.
Usługa – Usługi sprzątania lokali, jak również inne usługi, których spis jest umieszczony na stronie Portalu, świadczone przez Wykonawców na rzecz Klientów za pośrednictwem Portalu.
Cena – Przez cenę należy rozumieć cenę brutto Usługi. Ceny ujawnione w Portalu wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek VAT zgodnie z aktualnie obowiązującą wysokością. Cena podana w Potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia jest wiążąca i nie podlega negocjacji. Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do zmiany ceny lub odmowy realizacji Zamówienia w przypadku zaistnienia oczywistej pomyłki.
Spis usług – określenie rodzaju usług dostępnych za pośrednictwem Portalu umieszczony na stronie https://iq-clean.pl/
Obszar świadczenia usług – Jest to obszar, na którym wykonywane są Usługi sprzątania zgodnie z niniejszym Regulaminem, wskazany na Portalu.
Umowa – umowa pomiędzy Klientem a Wykonawcą zawarta za pośrednictwem Portalu dotycząca Zamówionej przez Klienta Usługi sprzątania.
II. Wymagania niezbędne do działania Portalu i korzystania z Usług
Poza innymi wymogami określonymi w Regulaminie, w celu prawidłowego korzystania z Usług wymagane jest:
a) połączenie z siecią Internet,
b) posiadanie przeglądarki internetowej – minimalne wersje: Internet Explorer 9.0, Chrome 25, Firefox 15, Opera 12, Safari 5.5 lub kompatybilna
c) włączenie obsługi skryptów oraz obsługi plików cookies.
III. Dokonywanie Zamówień
- Usługi ujawnione w Portalu stanowią zaproszenie do składania Zamówień przez Klientów. Złożenie Zamówienia stanowi ofertę Klienta w rozumieniu Kodeksu cywilnego, złożoną Wykonawcom współpracującym z Portalem.
- Klient odwiedzający stronę https://iq-clean.pl/ zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności i że akceptuje ich treść.
- Brak akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności uniemożliwią realizację Zamówienia.
Korzystanie z Portalu i Zamawianie
- Składanie Zamówienia odbywa się za pośrednictwem formularza kontaktowego umieszczonego na stronie https://iq-clean.pl/, mailowo lub telefonicznie za pośrednictwem aktywnych linków umieszczonych na stronie https://iq-clean.pl/ .
- Klient chcący skorzystać z usług oferowanych przez Portal składa zamówienie wskazując w nim podstawowe dane takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy oraz wpisując opis interesującej go Usługi oraz czas i miejsce jej wykonania.
- W odpowiedzi na Zamówienie Klient otrzyma wiadomość e-mail zawierającą link do ankiety szczegółowo określającej zakres usługi.
- Na podstawie odpowiedzi udzielonych w ankiecie Właściciel Portalu wysyła Klientowi Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia zawierające w szczególności koszt usługi oraz dostępne terminy wykonania usługi jak również warunki i zakres Usług zamówionych przez Klienta.
- W odpowiedzi na Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia Klient wysyła swoją Oferta potwierdzenie chęci złożenia zamówienia na warunkach przedstawionych w Potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia.
- Na zakończenie procesu Właściciel Portalu przesyła Klientowi Potwierdzenie zawarcia Umowy, czyli potwierdzenie przyjęcia przez Wykonawcę oferty Klienta na sprzątanie lokalu lub inną dostępną usługę. W Potwierdzeniu zawarcia Umowy Właściciel wskazuje Wykonawcę, cenę usługi oraz potwierdza warunki i zakres Usług zamówionych przez Klienta.
- Koszt usług w ramach Umowy pomiędzy Klientem a Wykonawcą jest wskazywany każdorazowo w Potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia i zależy od zakresu i rodzaju zamawianych usług.
- Umowa pomiędzy Klientem a Wykonawcą zostaje zawarta z momentem dostarczenia Klientowi potwierdzenia zawarcia Umowy przez Właściciela Portalu
- Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta, np. w drodze kontaktu telefonicznego.
- Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia w sytuacji, gdy:
– zamówienie zostało złożone nieprawidłowo, lub obejmuje usługi niedostępne w danym momencie,
– po bezskutecznej próbie potwierdzenia Zamówienia,
– zamówienie zostało złożone niezgodnie z niniejszym Regulaminem.
- O fakcie odmowy realizacji zamówienia Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczna na wskazany adres e-mail.
- Klient ma prawo po złożeniu Zamówienia do zmiany jego warunków poprzez powiadomienie telefonicznie Właściciela Portalu, o ile istnieje jeszcze techniczna możliwość zmiany Zamówienia. Jeżeli zmiana warunków Zamówienia prowadzi do zmiany kosztu Zamówienia, Właściciel Portalu dokonuje takich zmian i powiadamia o tym Klienta za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail wskazując nową cenę Usługi.
- Zmiana terminu wykonania Usługi przy zmianie Zamówienia możliwa jest najpóźniej na 48 godzin przed ustalonym poprzednio terminem realizacji Zamówienia.
IV. Realizacja Zamówień
Postanowienia ogólne
- Świadczenie Usług w zakresie sprzątania oferowanych przez Portal prowadzone jest przez Wykonawców będących osobami fizycznymi oraz podmiotami współpracującymi z Właścicielem Portalu na zasadzie odrębnych umów.
- Właściciel Portalu zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby przyjmować Zlecenia Klienta do realizacji przez Wykonawców.
- Właściciel Portalu wymaga od Wykonawców prawidłowej realizacji Zamówień zgodnie ze standardami sprzątania obowiązującymi u Właściciela Portalu.
- W razie nieobecności Klienta pod adresem i w godzinach wskazanych w Zamówieniu, Klient jest zobowiązany zapłacić całą cenę Usługi podaną w potwierdzeniu Zamówienia.
- Klient zobowiązuje się do zapewnienia dostępu do lokalu podlegającego sprzątaniu, dostępności mediów: bieżącej wody oraz elektryczności, niezbędnych do wykonania usługi: sprzętu oraz środków czystości, odbioru Usługi i zapłaty kwoty łącznej podanej w potwierdzeniu złożenia Zamówienia na zasadach płatności wskazanych w niniejszym Regulaminie.
- Jeżeli Wykonawca przystępując do wykonania Usługi stwierdzi, że Klient nie zapewnił dostępności mediów jak również niezbędnych do wykonania Usługi sprzętu oraz środków czystości co uniemożliwia wykonanie Usługi, Klient jest zobowiązany wówczas zapłacić całą cenę Usługi podaną w potwierdzeniu Zamówienia.
- W przypadku zaistnienia sytuacji spornych w trakcie realizacji Zamówienia przez Wykonawcę należy niezwłocznie poinformować o nich Właściciela Portalu.
Obszar działania
- Wykonawcy Usług świadczą je tylko na obszarze swojego działania wskazanym na Portalu.
Zasady płatności
- Akceptowane są następujące metody płatności: przelew – na konto bankowe Właściciela Portalu podane na fakturze wystawianej w terminie 3 dni po wykonaniu Usługi i wysłanej na adres e-mailowy Klienta.
- W przypadku Usług świadczonych na rzecz Klienta cyklicznie faktury wystawione przez Właściciela Portalu działającego w imieniu Wykonawcy zostaną wystawione na rzecz Klienta z częstotliwością ustaloną z Właścicielem Portalu nie rzadziej niż raz w miesiącu.
Zakres usług
- Przedmiotem realizacji usługi związanej ze sprzątaniem mieszkania, biura lub domu jest zwykłe sprzątanie związane ze zwykłym jego zanieczyszczeniem w wyniku zwykłego użytkowania. Zakres świadczonych usług nie dotyczy lokali nie eksploatowanych dłuższy czas, lokali zamieszkałych przez osoby kompulsywnie zbierające rzeczy, lokali wymagających dezynsekcji, dezynfekcji, deratyzacji, odpluskwiania, ozonowania, po zalaniu, pożarze lub po osobie zmarłej. Takie usługi są wyceniane indywidualnie.
V. Odstąpienie od umowy
- Z uwagi na charakter oferowanych usług, Klient będący konsumentem w rozumieniu odnośnych przepisów nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu jej faktycznej realizacji.
- Odstąpienie od zawartej Umowy przed rozpoczęciem jej faktycznej realizacji jest możliwe bez podania jakiejkolwiek przyczyny poprzez kontakt z Właścicielem Portalu do 48 godzin przed rozpoczęciem wykonywania Usługi. Jeżeli do rozpoczęcia realizacji zamówienia pozostało mniej niż 48 godzin Klient jest zobowiązany do zapłaty pełnej wartości zamówienia. Odstąpienie od umowy można zgłosić w godzinach pracy Właściciela Portalu tj.: w dni powszednie od 8:00 do 20:00, w weekendy od 8:00 do 19:00. Jeśli Klient zgłosi odstąpienie od Umowy np. o 2 w nocy, godziną akceptacji wiadomości, od której liczone jest 48h o których jest mowa w niniejszym punkcie jest 8:00.
- Właściciel Portalu jest uprawniony do odstąpienia od Umowy, w przypadku:
a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
b) przekazania przez Klienta nieprawidłowego lub nieosiągalnego numer telefonu lub adresu wykonania Usługi.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron traktuje się ją jako niezawartą. W przypadku wcześniejszej płatności, Klient otrzyma zwrotu płatności uiszczonej przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty.
- W przypadku złożenia przez Klienta fałszywego Zamówienia lub niewykonania przez niego Umowy (w szczególności przez jej nieopłacenie), Właściciel Portalu zastrzega możliwość odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego Klienta.
- Właściciel Portalu jest uprawniony do niezwłocznego odrzucania Zamówień składanych przez Klientów, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności lub klient wcześniej zamówił usługę, z której się nie rozliczył.
VI. Reklamacja Usługi sprzątania
- Klienci mają prawo do reklamacji Usługi sprzątania.
- W razie jakichkolwiek wątpliwości, co do właściwości Usługi sprzątania, zwłaszcza takich o których nie ma mowy w informacji zawartej w Spisie usług, Klient przed złożeniem zamówienia powinien skierować zapytanie do Właściciela Portalu, poprzez jeden z kanałów kontaktu wskazany w Regulaminie.
- Reklamacja powinna zawierać oczekiwany sposób realizacji uprawnienia wynikającego z reklamacji.
- Reklamację można złożyć w formie elektronicznej poprzez przesłanie maila info@iq-clean.pl lub pisemnie w tradycyjnej formie listownej (Warszawa, ul. Karolkowa 28/123).
- Właściciel Portalu rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia ich złożenia w zakresie usług własnych.
- Wszelkie roszczenia Klientów związane z realizacją i opłaceniem Zamówień, w tym roszczenia z tytułu jakości usług Wykonawcy, a także inne spory o naprawienie szkody wyrządzonej w trakcie realizacji Zamówień podlegają rozpatrzeniu przez Wykonawcę przy udziale Właściciela Portalu. Reklamację co do zakresu wskazanego w zdaniu poprzednim Właściciel Portalu przekaże niezwłocznie Wykonawcy, który rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- Klient powinien zgłaszać roszczenia co do jakości pracy wykonanej w ramach Zamówienia w trakcie realizacji Zamówienia lub po jego zakończeniu, nie później jednak niż 12 godzin po realizacji Zamówienia w formie elektronicznej poprzez przesłanie maila info@iq-clean.pl.
- Klient może dochodzić roszczeń w związku ze szkodą w jego mieniu w trakcie wykonywania prac w ramach Zamówienia w momencie wykrycia takiej szkody, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia realizacji Zamówienia. Reklamacje przesłane w terminie dłuższym niż 3 dni od daty realizacji Zamówienia mogą zostać przyjęte do rozpatrzenia, jeżeli szkoda w mieniu jest ukryta, to znaczy nie da się jej wykryć w drodze zwykłych oględzin, a także jeżeli Klient dostarczy dowody wyraźnie wskazujące na uszkodzenie majątku wynikające z działań Wykonawcy. Przesyłając reklamację związaną ze szkodą w mieniu, w celu uproszczenia procedury rozpatrywania reklamacji, Klient ma prawo przedstawić zdjęcia lub film z nieruchomości, na których szkoda jest wyraźnie widoczna, a także, jeśli to możliwe, podać dostępne mu informacje o okolicznościach, które doprowadziły do powstania szkody.
- Rozpatrywanie przez Wykonawcę roszczeń o wypłatę odszkodowania za wartość zniszczonego mienia dokonywane jest z uwzględnieniem okoliczności powstania szkody na mieniu, wysokości wyrządzonej szkody, wartości majątku, naturalnego zużycia mienia.
VII. Odpowiedzialność Portalu
- Właściciel Portalu nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy spowodowane siłą wyższą lub działaniem organów administracyjnych.
- Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Właściciel Portalu nie odpowiada za szkody powstałe w związku z błędami informatycznymi lub łączności takimi jak: brak możliwości użytkowania witryny Portalu przez Klienta, błędy w wyświetlaniu informacji na Portalu, braki elementów opisu lub informacji o Usługach sprzątania, zakłócenia łączności, defekty, niewłaściwe działanie, opóźnienia przekazu, wirus komputerowy, awaria linii lub systemu. W szczególności Właściciel Portalu nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane zakłóceniami technicznymi poczty elektronicznej zawinionymi przez operatorów sieci telekomunikacyjnej lub wynikającymi z błędów technicznych po stronie Klienta.
- Właściciel Portalu nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie skutki niezgodnego z Regulaminem dokonania procesu złożenia Zamówienia, w tym podania nieprawdziwych lub błędnych danych, jak również niezgodnego z Regulaminem dokonania Zamówienia.
- Właściciel Portalu nie jest stroną Umowy o świadczenie usług w ramach realizacji Zamówienia, stąd wyłączona jest jego odpowiedzialność względem Klienta za nienależyte wykonanie umowy lub szkodę wyrządzoną przez Wykonawcę. Właściciel Portalu zobowiązuje się pośredniczyć w rozwiązywaniu sporów na etapie przedsądowym (mediacja).
- W żadnym wypadku Właściciel Portalu ani jego przedstawiciele nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta ani osób trzecich za jakiekolwiek pośrednie, przypadkowe, niezamierzone szkody, w tym utratę zysków lub danych, szkody dla honoru, godności lub reputacji biznesowej spowodowane w związku z korzystaniem z Portalu, zawartość Portalu lub inne materiały, do których Klient Portalu lub inne osoby uzyskały dostęp za jego pomocą.
VIII. Wykonawcy Usług
- Wykonawcami Usług są osoby fizyczne wykonujące działalność gospodarczą rejestrowaną lub nierejestrowaną lub osoby prawne wykonująca działalność gospodarczą.
- Wykonawcy usług zobowiązani są do zawarcia umowy o współpracę z Właścicielem Portalu, regulującej wzajemne prawa i obowiązki, sposób rozliczeń oraz fakturowania usług świadczonych Klientom Portalu.
- Wykonawcy Usług powinni być w gotowości do realizacji Zleceń, zgodnie z Regulaminem sprzątania i innymi normami ustalonymi przez Właściciela Portalu.
- Wykonawcy Usług są wyłącznie odpowiedzialni względem Klientów za wykonanie usługi jak również wszelkie szkody powstałe w toku ich świadczenia.
- W przypadku dochodzenia jakichkolwiek roszczeń obejmujących odpowiedzialność Wykonawcy Usług przez Klienta bezpośrednio od Właściciela Portalu, Wykonawca zobowiązany jest do wstąpienia do takiego postępowania po stronie Właściciela Portalu oraz ponoszenia wszelkich kosztów, w tym kosztów obsługi prawnej, związanych z zaangażowaniem Właściciela Portalu do sporu.
- Wykonawca Usług upoważnia Właściciela Portalu do wystawiania w jego imieniu faktur.
- Wykonawcy Usług odpowiadają samodzielnie za realizację wszelkich obowiązków fiskalnych względem Skarbu Państwa oraz realizację obowiązków składkowych względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Wykonawcy Usług prowadzący działalność gospodarczą nie rejestrowaną we własnym zakresie odpowiedzialni są za dochowanie limitu przychodu, o ile nie zamierzają rejestrować działalności gospodarczej lub za zarejestrowanie działalności w przypadku przekroczenia progu przychodu miesięcznego – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
IX. Postanowienia końcowe
- Regulamin niniejszy reguluje wszelkie zasady świadczenia Usług oraz funkcjonowania Portalu. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1422 z późn. zm.) oraz innych ustaw, a w odniesieniu do konsumentów również ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827), a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Wszelkie spory wynikłe ze świadczenia usług objętych niniejszym Regulaminem będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny właściwy dla siedziby Właściciela Portalu, o ile przepisy bezwzględnie obowiązujące nie stanowią inaczej.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.03.2024 r.